-
Algu grāmatvedība
Algas un ar personāla administrēšanu saistītie jautājumi ir vieni no izaicinošākajiem uzdevumiem ar kuriem saskaras uzņēmumi, kuri paplašina savu darbinieku kapacitāti un izaugsmi. Granta Torntona ārpakalpojumu komandas var pārvaldīt un nodrošināt šīs saistības klienta vārdā, ļaujot klientiem koncentrēties uz to, ko viņi prot vislabāk – paplašināt un attīstīt savu biznesu.
-
Pievienotās vērtības nodoklis
Palīdzība komplicētajos PVN jautājumos, tai skaitā reģistrēšana un izslēgšana no PVN reģistra.
-
Uzņēmumu ienākuma nodoklis
Mēs palīdzēsim pielāgot jauno UIN likumu tieši jūsu uzņēmējdarbībai.
-
Transfertcenu dokumentācija
Palīdzēsim sagatavot transfertcenu dokumentāciju atbilstoši likumdošanas prasībām
-
Risku vadības dokumentācijas (TRM) izstrāde
Nodokļu maksātāja iekšienē funkcionējoša sistēma (process), kas palīdz identificēt, uzraudzīt un mazināt iespējamo nodokļu risku iestāšanos. VID izstrādāta sadarbības programma, kas ļauj pretendēt uz Zelta līmeņa statusu.
-
Padziļinātā nodokļu izpēte
Due diligence - DD ir efektīvs un izplatīts uzņēmuma vispusīgās pārbaudes instruments (ietverot finanšu, nodokļu, juridisko, kā arī komerciālo, tehnisko, ekoloģisko u.c. aspektu pārbaudi)
-
Ikdienas nodokļu konsultācijas
Nodokļu piemērošana, komunikācija ar VID, nodokļu plānošana
-
Starptautiskie nodokļi
Latvijas investoriem, kuri plāno attīstīt uzņēmējdarbību ārvalstīs. Ārvalstu investoriem, kuri plāno veikt uzņēmējdarbību Latvijā.
-
Iedzīvotāju ienākumu nodoklis
Attiecas uz fiziskām personām, kas ir gan iekšzemes nodokļu maksātāji (rezidenti), gan ārvalstu nodokļu maksātāji (nerezidenti), un to gūtajiem ienākumiem Latvijas Republikā un/vai ārvalstīs.
-
Finanšu konsultācijas
Finanšu konsultācijas
-
Uzņēmējdarbības konsultācijas
Sākot no jaunizveidotiem uzņēmumiem līdz izstāšanās stratēģijām
-
Korporatīvās konsultācijas
Juridiskās un organizatoriskās struktūras pārvaldīšana
-
Darījumu konsultācijas
Labāko darījumu pārrunas un darījumu veidošana
-
Juridiskā izpēte
Garantija jūsu biznesa idejām
-
Ikdienas iekšējā jurista atbalsts
Iekšējā jurista atbalsts
-
Biznesa un specializētie īpašumi
Biznesa un specializētie īpašumi
-
Industriālo objektu vērtēšana
Industriālo objektu vērtēšana
-
Komercīpašumu vērtēšana
Komercīpašumu vērtēšana
-
Mājokļu vērtēšana
Mājokļu vērtēšana
-
Vērtēšana dažādiem mērķiem
Vērtēšana dažādiem mērķiem
-
Uzņēmumu aktīvu vērtēšana
Uzņēmumu aktīvu vērtēšana
Saeima steidzamības kārtībā ir izskatījusi pirmos grozījumus jaunpieņemtajā Pievienotās vērtības nodokļa likumā. Grozījumi paredz šādas izmaiņas:
- Tiek ieviesta norma par būvniecības pakalpojumu sniegšanu valsts un pašvaldību iestādēm, ko „aizmirsa” iekļaut PVN likuma Pārejas noteikumos.
- Tiek izmainītas prasības attiecībā uz vienkāršoto pievienotās vērtības nodokli. Jaunajā PVN likumā kļūdas dēļ tika ieviestas jaunas prasības vienkāršotajā nodokļa rēķinā norādīt preces mērvienību, cenu par vienu mērvienību bez PVN un darījuma kopsummu bez PVN: šīs prasības nozīmēja, ka pircējiem parastie čeki nebūtu derīgi kā PVN rēķini, un papildus čekiem vajadzētu papildus dokumentu – pavadzīmi vai kvīti, savukārt pārdevējiem būtu jāpārprogrammē kases aparāti, lai izsniegti čeki atbilstu likuma prasībām. Grozījumi labo šo kļūdu:
Pirms grozījumiem |
Pēc grozījumiem |
126.pants. Vienkāršotais nodokļa rēķins (1) Vienkāršotais nodokļa rēķins ir nodokļa rēķins, kurā ir norādīti šādi rekvizīti un informācija:
4) preces nosaukums vai pakalpojuma veids, daudzums un mērvienība; 5) preces vai pakalpojuma cena (vienas vienības vērtība bez nodokļa) un darījuma kopsumma (bez nodokļa); |
4) preces nosaukums vai pakalpojuma veids un daudzums; 5) preces vai pakalpojuma cena (ar vai bez nodokļa) un darījuma kopsumma (ar vai bez nodokļa); |
PVN PIEMĒROŠANAS KĀRTĪBA
2013.gada 22.janvārī spēkā stājās MK Noteikumi Nr.17 „Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai”, kas ir piemērojami ar 2013.gada 1.janvāri.
Noteikumi nosaka, tostarp:
- 0% PVN likmes piemērošanas kārtību
- Kārtību, kādā piemērojams atbrīvojums no PVN noteiktām precēm un pakalpojumiem
- Priekšnodokļa atskaitīšanas un korekcijas kārtību un dokumentus, kas pamato priekšnodokļa atskaitīšanu
- PVN rēķina izrakstīšanas kārtību
- Īpašā PVN režīma preču importa darījumos atļaujas piešķiršana un anulēšana
- Nodokļa uzskaites žurnāla paraugu un aizpildīšanu
- Lietoto mantu, mākslas darbu, kolekcijas priekšmetu un antikvariāta uzskaiti
Noteikumos ir ietverts arī jauns regulējums, piemēram:
- Nodokļa maksātāja tiesības atmaksāt nodokli trešās valsts fiziskai personai par Latvijā iegādātām precēm, ja ir piešķirta VID atļauja
- Priekšnodokļa korekcija par precēm, kas ir nozagtas vai iznīcinātas stihiskā nelaimē
PVN DEKLARĀCIJA
2013.gada 24.janvārī stājās spēkā MK noteikumi Nr.40 par pievienotās vērtības nodokļa deklarāciju.
MK noteikumos ir ieviesta jauna terminoloģija saskaņā ar jauno PVN likumu un PVN Direktīvu. PVN deklarācija ir papildināta ar jaunu pārskatu – „Pārskats par nekustamā īpašuma izmantošanu” (8.pielikums, PVN 7 pārskats), jo jaunais PVN likums paredz nekustamā īpašuma reģistrāciju gan apliekamu, gan neapliekamu darījumu veikšanai; izņēmums ir tad, ja nekustamais īpašums tiek izmantots tikai valsts pārvaldes funkciju pildīšanai.
Noteikumi ir piemērojami pievienotās vērtības nodokļa deklarācijas un tās pielikumu aizpildīšanai un iesniegšanai, sākot ar 2013.gada (pirmā mēneša, pirmā ceturkšņa, pirmā pusgada) taksācijas periodu.
PVN ATMAKSA TREŠĀS VALSTS NODOKĻU MAKSĀTĀJAM
2013.gada 25.janvārī janvārī stājās spēkā MK noteikumi Nr. 27 „Kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam”.
Pēc būtības ir saglabāts iepriekšējais regulējums, taču Noteikumi ir papildināti ar regulējumu attiecībā uz preču importu, precizēti dokumenti, ar kuriem trešās valsts nodokļu maksātājs var pilnvarot kādu personu iesniegt iesniegumu VID un paredzēts, ka iesniegumā jābūt informācijai par katru iekšzemē izrakstīto PVN rēķinu vai par katru dokumentu, kas apliecina iekšzemē veikto preču importu.
PVN ATMAKSAS SAŅEMŠANA CITĀ ES VALSTĪ
2013.gada 17.janvārī stājās spēkā MK noteikumi Nr. 15 „Kārtība, kādā reģistrēts nodokļa maksātājs iesniedz pieteikumu pievienotās vērtības nodokļa atmaksas saņemšanai citā Eiropas Savienības dalībvalstī, un kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli citas Eiropas Savienības dalībvalsts reģistrētam nodokļa maksātājam”.
Pēc būtības ir saglabāts iepriekšējais regulējums, taču ir iekļauti arī daži jauni regulējumi:
- atmaksas pieteikumā jābūt norādītai informācijai par katru atmaksas valstī izrakstīto PVN rēķinu vai par katru dokumentu, kas apliecina veikto preču importu (tāpat citas dalībvalsts atmaksas pieteikumā ir jābūt norādītai informācijai par katru iekšzemē izrakstīto PVN rēķinu vai par katru dokumentu, kas apliecina iekšzemē veikto preču importu)
- regulējums, kas paredz, ka PVN summa, kas kļūdaini atmaksāta citas dalībvalsts pieteikuma iesniedzējam, atmaksājama valsts budžetā vai par šo summu samazināma atmaksai pieprasītā PVN summa par turpmākiem atmaksas periodiem
GRĀMATVEDĪBAS KĀRTOŠANA UN ORGANIZĀCIJA
2013.gada 18.janvārī stājās spēkā grozījumi MK noteikumos Nr.585 par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju.
PVN rēķins ārvalstu valūtā
Noteikumos precizēts, ka, ja nodokļu rēķinā darījuma summa norādīta ārvalstu valūtā, tad nodokļu summu var izteikt latos ne tikai atbilstoši Latvijas Bankas, bet arī atbilstoši Eiropas Centrālās bankas publicētajam valūtas kursam darījuma brīdī vai avansa maksājuma saņemšanas brīdī.
Avanss
Noteikumi sniedz „skaidrās vai bezskaidrās naudas avansa” definīciju, skaidrojot, ka avanss ir summa, ko darbiniekam ieskaita ar darbu saistīta maksājuma veikšanai (piemēram, reprezentatīviem izdevumiem), taču avanss nav darba algas pārskaitījums vai aizdevums darbiniekam. Noteikumi nosaka arī kārtību, kādā uzņēmums sniedz pārskatu par avansu izlietojumu.